DIY : suchy szampon w 2 kolorach

Kolejny post z pomysłem na domowy kosmetyk. Dziś suchy szampon, który ostatnio staje się coraz bardziej popularny. Oszczędność czasu i ratunek w trakcie włosowej opresji powoduje, że używa go coraz więcej osób.

Dziś mój patent na kosmetyk w wersji domowej. Ponieważ kupne szampony, które występują najczęściej w kolorze białym zostawiają na moich włosach ślad, znalazłam na to sposób. 


 Produkty potrzebne do wykonania suchego szamponu z łatwością można dostać w każdym sklepie. Wykonanie jest banalne, a najwięcej czasu zajęło mi suszenie pojemniczków :) 

Zaczynamy : 

 2 łyżki skrobi ziemniaczanej
2 łyżki mąki kukurydzianej 
pół łyżki sody oczyszczonej 
 kilka kropli olejku eterycznego (jeśli chcemy wersję zapachową)

Całość odmierzamy do szczelnego słoika,zamykamy i energicznie nim potrząsamy. Gotowe :) 

W wersji dla osób o ciemniejszych włosach dodajemy do mieszanki  kakao. Ja dodaję 2 łyżki, ale jego ilość możemy zmieniać.





Za opakowanie posłużyły mi pojemniczki na przyprawy. Sprawdzi się też opakowanie po zasypce dla dzieci lub szczelny słoik. W przypadku tego ostatniego szampon nakładam czystym pędzlem do pudru.

This entry was posted on niedziela, 13 kwietnia 2014 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...