obiad ekspresowy - frittata z brokułem i szynką

Kiedy wiem, że prawie cały dzień spędzę poza domem staram się na to odpowiednio przygotować. Wieczorem wszystko szykuję i rano wynoszę prawie pół lodówki w plastikowych pojemnikach. Dzięki temu udaje mi się uniknąć podjadania drożdżówek i batoników z automatu.

Są jednak dni w których niespodziewanie zmieniają się plany, a ja nie mam czasu na szukanie czegokolwiek do jedzenia. Wtedy wracam tak głodna, że prawdopodobnie pół tramwaju słyszy moje burczenie w brzuchu. 

Co wtedy przyrządzam ? Frittatę, czyli omlet :)

Zalet tego dania jest mnóstwo: proste składniki , dowolne dodatki i ekspresowe przygotowanie.  



Na jedną porcję potrzebujemy : 
2 jajka
2 łyżki otrębów 
2 łyżki płatków owsianych
sól 
pieprz
oliwa do smażenia

dodatki : ja użyłam kilka różyczek brokuła (wcześniej był ugotowany) połówki cebuli, kawałka szynki i oregano. 

Cebulę i szynkę kroję i przesmażam na patelni.Dodaję brokuła. Kiedy się rumienią szykuję masę jajeczną. W misce łączę jajka, otręby i płatki. Mieszam całość, dodaję przyprawy i wylewam na patelnię. 

Smażę 2 minuty na mocnym ogniu, następnie zmniejszam ogień i przykrywam patelnię. Po około 5 minutach przerzucam omlet. ( patelnię przykrytą pokrywką/talerzem odwracam do góry dnem i zsuwam omlet z powrotem)
Smażę chwilę na mocnym ogniu, by omlet był z obu stron chrupki i gotowe. 

Całość nie zajmuje więcej niż 15 minut. :) 



UWAGI:
W wersji zupełnie minimalistycznej dodaję suszone pomidory i fetę. Lub na gotowy omlet kładę plastry świeżego pomidora, bazylię i oliwę z czosnkiem. 

Dzięki płatkom i otrębom omlet jest bardzo sycący. Świetnie smakuje też na zimno ( maczany w sosie czosnkowym) więc czasami zabieram go jako drugie śniadanie.


This entry was posted on piątek, 16 maja 2014 and is filed under ,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

4 Responses to “obiad ekspresowy - frittata z brokułem i szynką”

  1. Świetny patent na przewracanie omleta! Myślę, że to zrewolucjonizuje moje podejście do tego dania - zawsze przy próbie odwrócenia na drugą stronę wszystko mi się rozwalało i w efekcie miałam na obiad jajecznicę z warzywami oraz nutą goryczy frustracji :D Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie szybkie dania które smakują cudownie a wykonane są w kilkanaście minut ! :) Przepysznie wygląda twój "omlecik" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepsze na świecie danie! Proste, szybkie i pyszne. Uzależniłam się! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakuje :)
      Oby więcej takich uzależnień !

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...